پریدن از روی نوار فرمان ها
پیوند به محتوای اصلی



خدمات بی نظیر حمل و نقل عمومی دستگاه های اجرایی استان در ایام پایانی دهه صفر

تاریخ انتشار: 1397/10/20

​مدیر کل هماهنگی امور رفاهی و زائرین استان خراسان رضوی در جلسه کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان از ارائه خدمات بی نظیر در ایام پایانی ماه صفر در چند سال گذشته خبر داد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان خراسان رضوي، مهندس مهدی فروزان در اولین جلسه کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر که با هدف بررسی چالش و آسیب های بخش حمل و نقل عمومی در ایام پایانی ماه صفر در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی تشکیل شده بود، گفت: اولویت اصلی ما در زیارت زائرین بارگاه مطهر رضوی حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، کاهش دغدغه این عزیزان در ایام مختلف سال ازجمله دهه پایانی ماه صفر و تدارک وسایل نقلیه مناسب و ایمن است که بایستی در تحقق این امر، شهد و شیرینی سفر این عزیزان را به استان خراسان رضوی فراهم کنیم.
فروزان همچنین در خصوص خدمات بی نظیر ارائه شده در ایام مذکور افزود: با توجه به ظرفیت های پیش بینی شده جهت 120 هزار زائر پیاده که از 19 استان در ایام پایانی ماه صفر به مشهد واردشدند، تمهیدات لازم دیده شد که نمای این خدمات دپوی 6 هزار 500 دستگاه  اتوبوس در پایانه امام رضا(ع) و پارکینگ های در نظر گرفته شده بود.
وی ضمن اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای سال آینده در ارتباط با ارائه دقیق آمار ورود و خروج زائرین در ایام مذکور گفت: حضور پلیس راه و اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در حذف حداکثری دلالان و نمایندگان راه آهن و فرودگاه در انتقال و جابجایی  زائرین در ایام پایانی ماه صفر بی نظیر بود و در سال آینده محاسبه نحوه و آمار دقیق ورود و خروج زائرین به استان هدف گذاری شده است.
مدیر کل هماهنگی امور رفاهی و زائرین استان خراسان رضوی در خصوص مشکلات و تخلفات شرکتهای حمل و نقل مسافر در پیش فروش بلیت اینترنتی گفت: پیگیر اعتبارات لازم جهت آماده کردن زیر ساخت لازم جهت پیش فروش بلیت اینترنتی هستیم و بایستی سایر دستگاهای مسئول در تحقق این امر تلاش خود را بکار گیرند تا با نهادینه کردن سامانه فروش اینترنتی بلیت( www.safar 724.com )، تخلفات شرکت های  حمل و نقل مسافر از بین برود.
در این جلسه فروزان ضمن تشکر از دستگاه های عضو در کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان گفت: با توجه به نیاز و تلاش بیشتر جهت ارائه خدمات، انتظار می رود دستگاه ها فعالیت و اقدامات خود را برای سفرهای نوروزی سال 98 ارائه داده و آمادگی لازم را داشته باشند.
توسعه زیر ساختها لازمه ارائه خدمات با کیفیت به زائرین
ابراهیم نصری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی نیز در این جلسه، در باره نگرش ملی به ایام دهه پایانی ماه صفر در مشهد مقدس، افزود: تا کنون تمامی تلاش های ما در ارائه خدمات به زائرین در حد توان انجام شده و ارائه خدمات مطلوب و مناسبتر، با توجه به حجم و ظرفیت رو به افزایش زائرین در مقایسه با طرح اربعین حسینی، تغییر و توسعه زیر ساختهای استان خراسان رضوی، در ایام پایانی ماه صفر را می طلبد.
نصری ادامه داد: با توجه به همکاری پلیس راه و راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در ایام مذکور، نیازمند توجه و نگاه همانند استان های غربی در ایام اربعین حسینی هستیم.
جواد وحدتی فرد معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در این جلسه با تاکید بر فرهنگ سازی نحوه تهیه بلیت، گفت: بایستی این فرهنگ سازی ایجاد شود تا به سمتی برویم که پایانه ها فقط محل پیاده و سوار کردن مسافر باشد و مسافرین می توانند بلیت خود را از سطح شهر و از هرنقطه از کشور از طریق سامانه اینترنتی تهیه کنند.
وی همچنین در خصوص آمار و اطلاعات وجود ناوگان حمل و نقل عمومی در سطح شهر مشهد در ایام خاص گفت: مراجعه ناوگان حمل و نقل مسافر به داخل شهر و عدم مراجعه آنها به پایانه های مسافربری یک از مشکلات حمل و نقل در ایام پیک مسافر است که نیازمند مصوبات استانی جهت ساماندهی و جلوگیری از تردد جابجایی آنها بدون هماهنگی و مجوز از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در سطح شهر مشهد هستیم.
وحدتی فرد در ارتباط با ایجاد طرح یک پنجره واحد در پایانه مسافربری امام رضا (ع) گفت: یکی از مشکلات دهه پایانی صفر عدم ارتباط و هماهنگی بین مسئولان کاروان ها با مسئولان جهت خدمات، مشکلات و موضوعات تأمین ناوگان رفت و برگشت می باشد که مستلزم ایجاد یک پنجره واحد جهت هماهنگی آنها در پایانه امام رضا (ع) متشکل از نمایندگان کلیه دستگاه های حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان می باشد.
در این جلسه نمایندگان سایر دستگاه های عضو کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر استان به بیان مشکلات و اقدامات انجام شده در دهه پایانی سفر پرداختند که پیگیری و رفع این مشکلات در دستور کار کمیته مذکور قرار گرفت.



























مشخصات:
نظرات: *